Auto aan begin- resp eindpunt van etappe parkeren

Opmerkingen, reacties, vragen en tips over het (openbaar) vervoer van en naar (etappe)plaatsen langs het Pieterpad

Moderator: Maarten

Zorro

Auto aan begin- resp eindpunt van etappe parkeren

Berichtdoor Zorro » Do Apr 13, 2006 2:54 pm

Dag wandelaars,

Paaszaterdag begin ik met een vriendin aan het Pieterpad. We willen echter enige luxe en aangezien we beiden over een auto beschikken, willen we steeds 1 auto aan het begin van een etappe parkeren en de andere auto aan het einde van een etappe. Wie kan ons helpen? Ik kan op het forum hier tot dusver niets over vinden! Om te beginnen starten we met twee etappes in 1, tw start St Pietersberg (waar in de buurt parkeren - adres?) en eindigen in Strabeek (gem Valkenburg).
Ook tips voor andere etappes uit de gids zijn welkom!
In de gids kan ik nl geen adressen vinden van het begin en eindpunt van een etappe.

Martijn

Berichtdoor Martijn » Do Apr 13, 2006 8:06 pm

In het boekje staat op pagina 139: "Uitgekomen op de grote weg rechtsaf gaan". Die grote weg heet Strabeek, de etappe eindigt vervolgens bij ANWB-wijzer 6816. Op dat punt gaat de Strabeek over in de Broekhem.
Met behulp van deze info en lokatienet.nl moet je volgens mij een heel eind komen.

Succes en veel wandelplezier!

Annelies Verheijen

Berichtdoor Annelies Verheijen » Do Apr 13, 2006 8:23 pm

Ik vind “met de auto gaan wandelen” altijd al iets tegenstrijdigs hebben, maar met twéé auto’s gaan wandelen is echt heel speciaal… ;)

Je zult uit mijn opmerking al begrepen hebben dat ik autoloos door het leven wandel en je dus niet kan helpen.
Ik wens je toch veel wandelplezier!

groet,
Annelies
Laatst gewijzigd door Annelies Verheijen op Di Aug 12, 2008 10:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
www.limburg.anneliesverheijen.nl
Ambulo ergo sum.

Jan Schellekens

Berichtdoor Jan Schellekens » Vr Apr 14, 2006 9:55 pm

Hoi Zorro,

ik ken je afweging heel goed; ik heb met een vriend het Pelgrimspad-Zuid op deze manier gelopen (Den Bosch - Vise).

Je vraag waar een etappe eindigt is heel simpel: daar waar jij wilt dat 'ie eindigt! Als je met je auto naar Strabeek rijdt, kun je aan de hand van het kaartje betrekkelijk eenvoudig het Pieterpad terugvinden. Parkeer je ene auto en ga met de andere naar het beginpunt.

Succes, morgen!
Jan

marjanneke

Berichtdoor marjanneke » Zo Apr 16, 2006 10:08 pm

Hhet moet niet gekker worden hoor.
Je geeft zelf al de oplossing: aan het einde van de etappe een auto parkeren en dan per auto terug naar het beginpunt.
Even het kaartje bekijken, simpel toch.

wamkievits

Wat doe ik met de auto op het traject Sittard - Sint Pieter

Berichtdoor wamkievits » Di Mar 19, 2013 2:53 pm

Hoe verder zuidelijk wij komen hoe slechter de openbaar vervoer-verbindingen.... Wij hebben de gewoonte om tijdens onze tweedaagse etappes de auto precies in het midden te parkeren, de 1e dag 'naar de auto toe te lopen bij de finish' en de 2e dag vanaf de finish het OV te nemen naar de auto.

In mijn dierbaar bronsgroen eikehout wordt de uitdaging voor onze laatste 2 etappes wel optimaal ! OV reistijd van Strabeek naar Sittard (om daar deze keer de auto op te halen) is ca. 2 1/2 uur uur !!!

Heeft er iemand slimme logistieke tips ? Bij voorbaat dank !

Wim

Annelies Verheijen

Re: Wat doe ik met de auto op het traject Sittard - Sint Pie

Berichtdoor Annelies Verheijen » Do Mar 21, 2013 9:56 am

Hoi,
wamkievits schreef:Hoe verder zuidelijk wij komen hoe slechter de openbaar vervoer-verbindingen....
Als je eenmaal in Limburg bent gaat het weer prima hoor!
Ik heb de etappes van St. Pietersberg tot Groesbeek gelopen, allemaal met openbaar vervoer.

Veel wandelplezier!

groetjes,
Annelies
www.limburg.anneliesverheijen.nl

Ambulo ergo sum.

Huub

Re: Wat doe ik met de auto op het traject Sittard - Sint Pie

Berichtdoor Huub » Zo Mar 24, 2013 7:46 pm

Annelies Verheijen schreef:Hoi,
wamkievits schreef:Hoe verder zuidelijk wij komen hoe slechter de openbaar vervoer-verbindingen....
Als je eenmaal in Limburg bent gaat het weer prima hoor!
Ik heb de etappes van St. Pietersberg tot Groesbeek gelopen, allemaal met openbaar vervoer.

Veel wandelplezier!

groetjes,
Ann
Beste lezers, ook wij zijn op st. Pieterberg begonnen En hebben de auto bij het eindpunt laten staan en met .o.v. naar het beginpunt. Wij zijn nu al tot Holten .Tussen Tolkamer en Doetichem hebben we de auto op het eindpunt gezet en met de fiets naar het beginpunt en dat ging prima.Je kunt van Maastricht -> Strucht ook naar station Valkenburg lopen dat is 2 km verder en dan met de trein terug naar Maastricht.

Terug naar “(Openbaar) vervoer”