Ome Piet

Een leuke of minder leuke ervaring gehad die u wilt delen. Plaats uw bericht in dit forum.
Dinie en Narda

Ome Piet

Berichtdoor Dinie en Narda » Vr Aug 29, 2003 10:07 pm

Wat een toeval wij ontmoeten ome Piet bij de veerpont bij
Vierlingsbeek, die voor groot onderhoud uit de vaart was genomen.

Hij bood ons een taxi aan, maar als echter Pieterpad wandelaarsters
hebben wij dit natuurlijk geweigerd en hebben onze wandeltocht
via de linkeroever van de rivier vervolgd.

Dus beste Pieterpad wandelaars uitkijken voor onze slimme Ome
Piet.

Groet Dinie en Narda

Gast

Berichtdoor Gast » Ma Jan 05, 2004 3:06 pm

bah is hij een verkrachter ofzoiets?!

twee dames

rare ome Piet

Berichtdoor twee dames » Ma Feb 23, 2004 9:56 pm

Ook wij kwamen Ome Piet tegen mei 2003 na het pontje bij Vierlingsbeek. Hij liet ons niet passeren zonder praatje. Hij wilde ons (hele dure) T-shirts verkopen. Eerst dachten we: dat is leuk, hebben we een leuk souvenir. Maar hij had niet de goede maat bij zich en wilde het wel opsturen. Dat hebben we niet gedaan. Hij wilde ook logeeradressen doorgeven. Bij ons logeeradres hoorden we dat hij soms logeeradressen doorgeeft die niet goed zijn of niet meer kloppen, en dat hij de T-shirts veel te duur verkoopt. Het is een beetje zielige eenzame man.
Uiteindelijk hebben we gewoon zelf een leuk T-shirt gekocht en met textielstiften zelf een heel mooi persoonlijk Pieterpadshirt gemaakt!!

andere Piet

Re: rare ome Piet

Berichtdoor andere Piet » Vr Feb 27, 2004 6:41 pm

twee dames schreef:Ook wij kwamen Ome Piet tegen mei 2003 na het pontje bij Vierlingsbeek. Hij liet ons niet passeren zonder praatje. Hij wilde ons (hele dure) T-shirts verkopen. Eerst dachten we: dat is leuk, hebben we een leuk souvenir. Maar hij had niet de goede maat bij zich en wilde het wel opsturen. Dat hebben we niet gedaan. Hij wilde ook logeeradressen doorgeven. Bij ons logeeradres hoorden we dat hij soms logeeradressen doorgeeft die niet goed zijn of niet meer kloppen, en dat hij de T-shirts veel te duur verkoopt. Het is een beetje zielige eenzame man.
Uiteindelijk hebben we gewoon zelf een leuk T-shirt gekocht en met textielstiften zelf een heel mooi persoonlijk Pieterpadshirt gemaakt!!

De "gevreesde Piet"ook ontmoet in de buurt van Vierlingsbeek. Ik heb wel zo'n duur T-shirt van hem gekocht. (dat wordt een collectors-item)
Bovendien heeft hij me op een geschikt verblijfadres geattendeerd in Broekhuizen/Lottum. Het Pieterpad blijft een gruwelijk mooie ervaring, ook met deze doorgewinterde Limburger.

monique

ome piet

Berichtdoor monique » Zo Apr 18, 2004 12:55 pm

Wij hebben zo'n drie jaar geleden ome piet gezien en gesproken. Eerst schrokken we wel een beetje van hem, maar later bleek het een erg aardig man te zijn die ons aan een goed eet-adres heeft geholpen en ook enkele goede slaapadressen heeft gegeven. De ervaring leert dat het ook inderdaad goede adressen waren. :P

EasyWalker

Ome Piet Peeters uit Venray

Berichtdoor EasyWalker » Za Mei 08, 2004 9:31 pm

Ook ik ken Ome Piet (geen familie)
hoewel hij ietwat opdringerig kan zijn, is het niet verkeerd om een praatje met hem te maken..........
Hij beschouwt zichzelf als de route-onderhoudsman van het limburgse gedeelte, alhoewel hij (naar zijn eigen zeggen) het hele Pieterpad jaarlijks 1x fietst !
Je hoeft niets te kopen van hem, goede raad kan duur zijn dus sla deze gerust in de wind (als het waait..)

Wees welkom als je door Meerlo loopt,
achter de smederij, van Myrlaerstraat 8,
als ik thuis ben is een kop thee zo gemaakt !
Ben ik niet thuis, ben je zo weer op de route....................

groeten van een Pieterpad wandelaar,
Erik Sprokkereef
dit is een bericht van een sportieve motorrijder,
die af en toe van het pad afwijkt..........

Marlies en Roelof

Ome Piet

Berichtdoor Marlies en Roelof » Ma Mei 31, 2004 12:07 am

Op 30 mei liepen wij van Gennep naar Vlieringsbeek en nadat we met het veer waren overgestoken werden we een eindje verderop aangesproken door een oudere man. Aangezien ik de verhalen over ene "Ome Piet" op internet had gelezen waren wij op ons hoede. Ik vermoede namelijk dat deze man die "Ome Piet" weleens kon zijn. Deze man vroeg of wij even tijd hadden of dat we te druk waren. Wij zijn niet hierop niet ingegaan en liepen stug door onder het mom van dat we het te druk hadden. Opmerkelijk was wel dat er bij heb op het bankje andere mensen zaten. Of dit nu ook Pieterpadwandelaars waren of kennissen?????

Gast

Ome Piet

Berichtdoor Gast » Ma Mei 31, 2004 9:28 pm

Op maandag 31 mei lopen we van Vierlingsbeek naar Swolgen, als hij ons in Smakt aanspreekt. Hij had leuke T-shirts in de aanbieding, of we ons adres wilden geven, dan stuurde hij de T-shirts wel op. Maar...of we dan wel even vast wilden betalen. Een andere manier om ervan in het bezit te komen, was er niet.
Wij hebben dit dus NIET gedaan. Ergens hadden we een voorgevoel dat dit niet klopte.
Zegt het voort.

Bein

Ome Piet

Berichtdoor Bein » Di Jun 01, 2004 9:40 pm

Da's toch een leuke folkloristische verschijning. Wij hebben hem tweemaal ontmoet. De tweede keer wist hij niet meer dat ik een foto van hem gemaakt had en die ook had opgestuurd. Toen ik over het T-shirt begon, wat we nog niet ontvangen hadden, zweeg hij even en vertelde dat deze nog niet leverbaar was. (mijn vrouw was zo onverstandig die te kopen:D Hij hoort volgens mij gewoon bij het stuk Vierlingsbeek-Venlo

Jan en Ien

Ome Piet

Berichtdoor Jan en Ien » Wo Jun 02, 2004 10:40 pm

Ook wij hebben kennis gemaakt met Ome Piet. Hij zat op een bankje tussen Swolgen en Vierlingsbeek en praatte met Pieterpadlopers.Wij dachten die man is om een praatje verlegen. Maar een kwartiertje later hoorden wij achter ons hallo jonge lui(wij zijn 56) en dit was dus Ome Piet.
Hij deed zich voor alsof hij een doorgewinterde Pieterpadloper was en die het hier in de regio wel even regelde. Wij gaven enkele suggesties door maar hierop reageerde hij stug. Hij had een Pieterpadshirt aan en vroeg of wij er ook een wilde hebben. Nee dus. Ook kende hij veel logeeradressen in het noordelijk deel van deze route zo uit het hoofd.
Wij maakten vlug een eind aan dit gesprek want het beviel ons niet.
Hij fietste weg en had snel weer nieuwe"slachtoffers".
Later fietste hij ons voorbij en zagen we hem nog ergens op de route op een picknickplaats zitten. Hij negeerde ons volkomen.
Hij deed niks verkeerd maar zijn manier van reageren stond ons niet aan.

gast

Ome Piet tegengekomen.

Berichtdoor gast » Za Jun 12, 2004 7:18 pm

Hallo,

Ome Piet was de meidoorn aan het snoeien. Ook had hij voor mij een overnachtingsadressen en ik heb bij hem nog een T shirt gekocht.

Leuk om hem tegen te komen. Hij hield me aan en we maakten een praatje. Hij had vandaag al 20 wandelaars gezien.

Geweldig.

Gast

Berichtdoor Gast » Ma Jul 05, 2004 4:04 pm

Ook wij hebben ome piet gesproken in het Hemelvaartsweekend 2004.
Het was vonden wij best een aardige man en hebben 2 t shirts bij hem gekocht die wij na ongeveer 4 weken ook echt hebben gekregen.

Groetjes van André en Annet

Twee lopers

Piet

Berichtdoor Twee lopers » Ma Dec 27, 2004 9:05 pm

Deze man is gewoon een oplichter. Hoe je het voor jezelf ook goed probeert te praten (oud en eenzaam, folklore, collectersitem...). Hij is irritant opdringerig en ronduit ombeschoft als je, zoals wij, beleefd wat kritische vragen stelden. Toen waren we ook zo van hem af. Andere lopers die we na ons hoorden waren ook bepaald niet enthousiast. Piet is volgens ons van het padje af en mag de zijderoute onveilig gaan maken!

peet51

ome piet

Berichtdoor peet51 » Vr Apr 01, 2005 5:55 pm

zou ome piet deze site weleens bezoeken?

Ewald

ome piet

Berichtdoor Ewald » Zo Mei 08, 2005 10:43 pm

:| Ome Piet ontmoet in het dorpscafe in Holthees. Volgens mij moet je de man niet te zeer stigmatiseren. Eenzame man die om een praatje verlegen zit en een obsessie heeft voor geld (getuige zijn comment op onze overnachtingen in HRC de Heerenwaard te Afferdenen HRC Valuas te Venlo. Met name de laatste is zeer aan te bevelen, niet in de laatste plaats vanwege de geweldige wijnkaart.
Ome piet wil anderen graag helpen aan goedkope overnachtingen. Voorts gaf hij enkele tips over de route waaruit ons bleek dat hij waarschijnlijk al jaren niet meer het parcours verkend heeft. Zo zouden er aan de rand van de Nieuwlandsche Bosschen (na Geysteren; voor Wanssum) manshoge brandnetels groeien. Tevens zou langs de Groote Molenbeek (tussen Wanssum en Meerlo) het pad volledig overstroomd zijn... Iedereen die daar onlangs gelopen heeft kan zien dat het zeer onwaarschijnlijk is dat dit soort zaken recentelijk een obstakel hebben gevormd.
Het t-shirt hebben wij niet gekocht, begin zo langzamerhand wel benieuwd te worden..
Ewald

Terug naar “Wandelervaringen”