Honden en het Pieterpad

Moderator: Maarten

wamkievits

Honden en het Pieterpad

Berichtdoor wamkievits » Di Nov 03, 2009 10:37 am

Wij merken na ca. 12 etappes dat wandelen en reizen langs het Pieterpad veel creativiteit vraagt van hondenbezitters......De beperking ligt ofwel bij het aantal B&B's die geen honden toelaten, dan wel het openbaar vervoer waar een hond eigenlijk niet mee mag...

Maar hopelijk gaan wij Maastricht halen met onze creativiteit....

Wat zijn uw suggesties / tips / raadgevingen ?

Senna

Berichtdoor Senna » Di Nov 24, 2009 1:49 pm

Leuk dat er nog meer mensen zijn die met de hond het Pieterpad lopen. Ik loop met mijn Ierse Setter het Pieterpad.

Wij hebben tot nu toe van Pieterburen tot Hardenberg nog geen problemen ondervonden. De eerste etappe Pieterburen - Winsum heeft manlief ons met de auto naar Pieterburen gebracht. En verder hebben we tot nu toe alles met het openbaar vervoer gedaan. Ook op de routes nog geen hinder gehad. Tot nu toe hebben we dagtochten gemaakt. Volgend jaar gaat de tent mee en dan overnachten we op de camping. Dus ik ben benieuwd of we problemen krijgen. Zaterdag staat er weer een dagtocht gepland. Hardenberg - Ommen. Op welke traject kan ik problemen verwachten met het openbaar vervoer?

aglo59

Berichtdoor aglo59 » Di Feb 23, 2010 4:15 pm

Ook wij lopen het pieterpad met de hond en zijn nu in Doetinchem aangekomen, vanuit Pieterburen. Met het openbaar vervoer hebben we totaal geen problemen gehad tot nu toe.
Met de overnachtingen is het wel wat meer puzzelen, maar tot nu toe ook nog steeds gelukt. Wij slapen bij BenB.nl of bij vrienden op de fiets. Zijn niet duur en tot nu toe met de hond gratis erbij.
In zuidlaren(de tuin van zuidlaren) mocht hij uitgelaten worden in zijn eigen bos.
Wel hou ik hem altijd aan de lijn, bij mij en heeft hij(ik dus) zijn eigen deken bij zich.En bij nat weer maak iik hem eerst droog. Krijg wel eens te horen dat ze op de adressen soms minder goede ervaringen hebben met hondden. (natte vieze bedden) Dat is voor ons dan weer lastiger om het goed te maken. Maar het lukt wel.
Dus eigenlijk geen probleem
Veel wandelplezier en met de hond.
Groetjes Olga en hond Balthasar.[/list]

Carlien

Honden en het Pieterpad

Berichtdoor Carlien » Ma Jan 14, 2019 7:47 pm

Wij zouden graag begin maart 2019 starten met het Pieterpad. We nemen onze hond dan mee. Zijn er plekken waar wij met de hond kunnen overnachten?
Groetcarlien

Nissa

Re: Honden en het Pieterpad

Berichtdoor Nissa » Zo Feb 17, 2019 9:00 am

Hoi Carlien,
Ik zie dat hier maar weinig reacties komen op vragen van mensen. Ik weet niet of je lid bent van Facebook, maar je zou kunnen overwegen om je daar aan te melden in de Pieterpad wandel- en de Pieterpad overnachtingen groep. Daar krijg je vast antwoord en kun je ook met de zoekfunctie al veel antwoorden vinden.

Ik heb hier op het forum al wat gelezen over overnachtingen met de hond, ik geloof dat met vrienden op de fiets daar je daar kunt zoeken ofzo. Maak er zelf geen gebruik van, maar ik zou hier nog even rondneuzen en me aanmelden bij de groepen op Facebook. Daar hebben echt al veel mensen gevraagd naar overnachtingen/wandelen met de hond :)

Heel veel plezier!

mirjamwanders

Re: Honden en het Pieterpad

Berichtdoor mirjamwanders » Di Feb 26, 2019 5:47 pm

Hallo Carlien,
Ik ben vorige week samen met mijn hond begonnen met het Pieterpad.
Het is wat lastiger om samen met je hond een slaapplaats te vinden.
Maar ik ben lid geworden van vrienden op de fiets en dan kun je bij het zoeken
filteren op honden toegestaan en zo heb ik mijn eerste slaapplaats gevonden.
Ik heb hier 2 nachten overnacht, omdat dit dicht aan de route lag en ik gemakkelijk
met de trein terug kon naar dit slaapadres en de volgende morgen weer met de trein
naar de volgende etappe kon.
Groetjes Mirjam
Laatst gewijzigd door mirjamwanders op Di Feb 26, 2019 6:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Overige vragen, oproepen en mededelingen”