Van Winsum naar Pieterburen

Opmerkingen, reacties, vragen en tips over het (openbaar) vervoer van en naar (etappe)plaatsen langs het Pieterpad

Moderator: Maarten

Jacqueline & Arjan

Berichtdoor Jacqueline & Arjan » Zo Apr 10, 2005 6:01 pm

Een rit reserveren met Regiotaxi kan tot minimaal een uur van tevoren, eerder kan natuurlijk ook, via het reserveringsnummer 0900-0911. (€ 0,10 p/m) De telefoniste vraagt naar het adres waar men opgehaald wil worden en waar men naar toe wil, hoe laat men opgehaald wil worden en met hoeveel personen er gereisd wordt.
op 9-4-5 koste dat voor ons tweeen 6 euro
lopend kom je overal

Hanneke-T

vervoer naar pieterburen

Berichtdoor Hanneke-T » Di Jul 26, 2005 10:23 pm

De regiotaxi is heel mooi maar met hond(en) een probleem. Het is namelijk afhankelijk van de goodwill van de chauffeur of hij je dan mee wil nemen. Het risico is groot dat je blijft staan. Dus zinvol om met honden een ander vervoer te regelen. Ik ben bijvoorbeeld vanaf mijn camping bij Baflo naar Pieterburen met de auto gegaan ( honden achterin). Na de etappe naar de camping teruggegaan vanuit Winsum met de trein en daarna een stukje lopen. Daarna zou ik met de fiets mijn auto opgaan halen ( de campingeigenaresse bood aan om mij met de auto daarnaar toe te brengen wat natuurlijk heel mooi was.)
Ik wil bij de volgende etappes als er geen goed openbaar vervoer is ( bus of trein) de auto bij het eindpunt zetten met de fiets terug en daarna gaan lopen.

;) Hanneke

vero

Berichtdoor vero » Zo Okt 23, 2005 10:15 pm

wij kwamen aan in winsum, zochten naar bus Arriva 168, maar die bestaat helemaal niet... heeeeel toevallig zaten net twee andere pieterpaddo's te wachten op een al bestelde taxibus
dat was nog eens mazzel hebben, dus wij (met hond) en met die twee andere luitjes in de taxi en tegen 6 euro voor ons drietjes waren we even later in pieterburen
perfecte start van het pieterpad !
we zijn trouwens eerst 5 km op en 5 af (ca.) gelopen totdat we met de voeten ook echt in de zwarte modder stonden op het wad... dan sluiten we tenminste ook met de voeten in het water af als we santiago zijn gepasseerd...

Jacob-Jan

Re: Van Winsum naar Pieterburen

Berichtdoor Jacob-Jan » Ma Jan 23, 2006 2:47 pm

Jacqueline & Arjan schreef:Een rit reserveren met Regiotaxi kan tot minimaal een uur van tevoren, eerder kan natuurlijk ook, via het reserveringsnummer 0900-0911. (€ 0,10 p/m) De telefoniste vraagt naar het adres waar men opgehaald wil worden en waar men naar toe wil, hoe laat men opgehaald wil worden en met hoeveel personen er gereisd wordt.
op 9-4-5 koste dat voor ons tweeen 6 euro

Dank jullie wel voor deze tip. Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt op maandag 16 januari. De rit kost inmiddels 4 euro p.p. en doordat de NS vertraging had, miste ik de aansluitende trein en kwam een uur later pas in Winsum. Ondanks dat ik direct de Regiotaxi belde, moest ik toch dubbel betalen. De bus was er immers al. Wel logisch. Dus mijn tip is om iets minder strak te plannen als je de Regiotaxi reserveert.
Wel een aardige taxi chauffeur en een heerlijke wandeling gehad!

Esther van der Veen

Regiotaxi

Berichtdoor Esther van der Veen » Di Jun 06, 2006 5:49 pm

De regiotaxi werkt perfect. Wij hebben hem 2e pinksterdag gebeld en waren met z'n vieren voor 10 euro in Pieterburen. De trein van Winsum naar Baflo kost al 8,60 Euro voor ons viertjes dan moet je nog met de bus van Baflo naar Pieterburen. Kortom het was voor ons niet alleen gemakkelijk maar ook voordeliger.
Nu is het wel zo dat met des te meer personen je bent hoe voordeliger het wordt!!

ruerdtsje

Berichtdoor ruerdtsje » Wo Mar 14, 2007 12:12 am

Na op m'n allereerste etappe op m'n allereerste wandeltocht te zijn begonnen in Pieterburen, na Eenrum verkeerd te zijn gelopen (ja echt, 't kan toch, hahaha) en daar pas in Baflo achter te zijn gekomen, inmiddels blaren gelopen.....VVV dicht, geen toilet te vinden bij 't station...bus naar Pieterburen ging pas weer om 16:50 en ik was er om 14:15....taxicentrale gebeld, na 3 kwartier weer gebeld....ze hadden zich een uur vergist..... daarna met 5 minuten gelukkig en de rit naar Pieterburen kostte me slechts 3 euro. De wachttijd scheen 't zonnetje lekker en kon ik me beraden over m'n blondheid. Voor de volgende etappe (die dus start in Eenrum ! ) heb ik besloten m'n haar een andere kleur te geven, wie weet helpt 't :oops:
Verder nog... alle begin is moeilijk maar de foto's zijn leuk geworden!
Tot de volgende poging
groeten
Ruerdtsje

Seven

Berichtdoor Seven » Vr Dec 04, 2009 12:07 am

Inderdaad wij hebben ook de regiotaxi gebeld een uurtje voordat we aankwamen in Winsum. De taxi zou ons ophalen bij de gouden Karper om ons vervolgens voor 4 euro p.p. naar Pieterburen te brengen.
Wat schetst onze verbazing. Toen wij in Winsum stonden te wachten bleek de taxi al, te vroeg, op de afgesproken plek te zijn geweest en was weer vertrokken. Dat was even een tegenvaller. Daar stonden wij dan.. Gelukkig kwam de eigenaar van de Gouden Karper langs die aanbood om ons met zijn auto naar Pieterburen te brengen.. Een mooi gebaar wat wij bijzonder op prijs stelden. Waar vindt je in ons hectisch leven tegenwoordig nog mensen die zomaar tijd vrij maken voor de medemens.
Geweldig... Bedankt..

aglo59

Berichtdoor aglo59 » Di Feb 23, 2010 4:28 pm

Wij zijn in febr. 2009 op de gok naar Pieterburen gereist vanuit de randstad. We kwamen met de trein aan in Winsum. Boven stond een busje klaar (wij hadden niet gebeld) en binnen tien minuten reed hij ons naar Pieterburen. Ps ook de hond mocht gewoon mee.
Waarschijnlijk hadden we een keer mazzel????
Groetjes Olga en hond Balthasar.

Terug naar “(Openbaar) vervoer”