vervoer Pieterburen

Opmerkingen, reacties, vragen en tips over het (openbaar) vervoer van en naar (etappe)plaatsen langs het Pieterpad

Moderator: Maarten

bert

vervoer Pieterburen

Berichtdoor bert » Ma Nov 04, 2002 11:56 pm

met openbaar vervoer
trein groningen
trein groningen -roodeshool uitstappen in Baflo met de bus naar Pieterburen
of uitstappen in Winsum en voor 5 € nog wat ongeacht aantal personen met de regio taxi naar Pieterburen wat ik gedaan heb en prima is bevallen

Rob Strijbos

Berichtdoor Rob Strijbos » Do Mei 08, 2003 9:27 pm

Wat je ook kunt overwegen, iets minder openbaar vervoer, iets meer wandelen:

Met de trein naar Warffum, dan lopend naar de waddenzee. (gewoon wat slingeren over de weggetjes naar het noorden, een goede kaart is de overweging waard). Links af de Dijk op. Je kunt dan leuk een heel stuk over de dijk lopen, prachtig uitzicht over de waddenzee en de eilanden.
Na paal 70 links af, tweede weg rechts, bij "oudedijk" een soort fetspad opgaan, uitlopen en je komt vanzelf in Pieterburen uit.

Een mooie route, plm 10 km

groet,
Rob

Gast

Berichtdoor Gast » Ma Aug 11, 2003 3:23 pm

Hallo Rob.

Die wandeling kan ik iedereen aanbevelen. Het is een leuke route en je bent toch naar daar gekomen om te wandelen. De trein naar het noorden rijd er regelmatig dus dat moet voor iedereen te doen zijn.

Groet Mireille.

Ton van Lierop

vervoersmogelijkheden

Berichtdoor Ton van Lierop » Vr Mei 21, 2004 3:20 pm

:shock: Wanneer je voor vertrek op internet de mogelijkheden zoekt om in Pieterburen te komen is er weinig kans dat het echt misloopt. Wij gingen met de trein naar Warffum alwaar een busje van het OV stond te wachten om ons naar Pieterburen te vervoeren. Alles vlgs schema verlopen!

Gast

Re: vervoer Pieterburen

Berichtdoor Gast » Wo Jun 23, 2004 9:54 am

Met de trein naar Warfum, van te voren belbus geregeld, helaas een trein had vertraging (we komen uit het zuiden) daardoor bus gemist en dus maar duim opgestoken: de tweede auto nam ons mee: "we regelen hier zelf het OV wel als de overheid het niet doet" was het commentaar van de Groninger.
Was onze eerste kennismaking met het Pieterpad gebeuren: fantastisch

EricWandelaar

Re: vervoer Pieterburen

Berichtdoor EricWandelaar » Wo Sep 15, 2004 10:53 pm

Kijk eens op: http://www.zeehondencreche.nl

Kies achtereenvolgens:
- Algemeen
- Hoe kom je er?
- openbaar vervoer

kouketer

Berichtdoor kouketer » Wo Sep 06, 2006 1:56 pm

Zojuist gelezen:

PIETERBUREN - Er blijven extra bussen rijden tussen Pieterburen en Baflo.

De proef met de extra bussen voor bezoekers van de zeehondencrèche en voor lopers van het Pieterpad was deze zomer een groot succes: vijfduizend reizigers maakten gebruik van de bus.

De extra bus blijft alleen beschikbaar in de weekenden en de schoolvakanties. Een ritje kost één euro.

6 september 2006 11:07

Handig om te weten..

Henk

wallisman

Berichtdoor wallisman » Di Sep 12, 2006 11:39 pm

wow, wat een luxe.

toen ik destijds mijn noordelijkste etappe liep ben ik met de trein naar eenrum gegaan, en vandaar te voet, langs de route, naar Pieterburen. Na een colaatje in het cafe liep ik terug, via eenrum, verder naar het zuiden, het avontuur tegemoet!

Jan

Terug naar “(Openbaar) vervoer”