alleen op pad

Een leuke of minder leuke ervaring gehad die u wilt delen. Plaats uw bericht in dit forum.
Kaatje

alleen op pad

Berichtdoor Kaatje » Vr Apr 27, 2012 11:57 pm

Volgende week donderdag en vrijdag wil ik 2 etappes doen. Pieterburen -> Winsum en Winsum -> Groningen. Ik wil dit echter alleen ondernemen maar vraag mij af of er op dit traject veel bos is. Welke vrouw heeft er ervaring met alleen lopen op dit traject? Is het misschien volgende week wellicht wat drukker vanwege de meivakantie? Ik hoor het graag! Bedankt alvast!

Queenfan

Berichtdoor Queenfan » Za Apr 28, 2012 6:45 pm

Hoi Kaatje
Ik loop alleen als vrouw en heb toevallig vandaag van Winsum naar Groningen gelopen in mijn eentje. Het is prima te doen, wees niet bang voor koeien hahaha want je loopt door weilanden en tussen de koeien door. Een mooie route dat is het zeker. Geen bos, wel open velden en weilanden en veel asfalt wegen.

Groet, Queenfan

Kaatje

Re

Berichtdoor Kaatje » Za Apr 28, 2012 10:42 pm

Hoi Queenfan!
Hartelijk bedankt voor je bericht! Leuk om te horen. Ik heb vandaag inderdaad het Pieterpadboekje deel 1 gehaald in de bieb en daar zag ik alleen op de eerste etappe een klein stukje bos, dus dat valt alles mee.
Nogmaals dank voor je reactie
Groetjes Kaatje

Queenfan

Berichtdoor Queenfan » Zo Apr 29, 2012 9:36 am

Ik wens je heel veel succes en plezier met lopen.

Hermine

Berichtdoor Hermine » Zo Apr 29, 2012 9:35 pm

Hoi Kaatje en alle anderen,

ook ik loop het PP alleen. Ik ben in Pieterburen begonnen en morgen loop ik van Holten naar Laren. Ik ervaar wandelen in m'n up niet als eng. Ik heb me tot nu toe een keer wat ongemakkelijk gevoeld dus dat valt reuze mee! Tot Rolde is het terrein sowieso redelijk open. Van Rolde tot Sleen heb je wel veel bos. Zelf heb ik Schoonloo - Sleen vorig jaar op tweede paasdag gelopen en toen was het gewoon druk op de route. Feestdagen zijn goede wandeldagen dus maak gebruik van Hemelvaartsdag en Pinksteren! Er zijn dan veel wandelaars én fietsers op pad. Of dat ook voor de meivakantie geldt, hangt natuurlijk van het weer af! Verder neem ik m'n telefoon mee en ik laat altijd even iemand weten dat ik een bepaalde route ga lopen. En ik heb een keer m'n moeder mee gevraagd ;) maar dat was voor de gezelligheid.

Rugzak inpakken, fototoestel mee en gaan. En geniet, want het PP lopen is gewoon hartstikke leuk!

Groet, Hermine

margreett

Berichtdoor margreett » Ma Apr 30, 2012 11:39 am

Ik heb tot aan Rolde met mijn hond gewandeld, gewoon omdat zowel zij als ik dat leuk vinden, niet om me veiliger te voelen. Maar het zal zeker wel een veiliger gevoel geven, mocht daar reden voor zijn. Helaas kan de hond vanwege slijtage in de schouders geen lange afstanden meer lopen, dus ik loop nu alleen verder.
En ook dat is heerlijk! Ik wandel juist op doordeweekse dagen, omdat het dan rustiger is. Ik heb altijd mijn telefoon bij me en mijn vriend weet welke etappe ik loop. Maar ik denk eigenlijk nooit zo na over enge stukken of wat er zou kunnen gebeuren.
Ik ben voornamelijk aan het genieten!

Hermine

Berichtdoor Hermine » Di Mei 01, 2012 9:19 am

Hoi,

Dat laatste klopt inderdaad. Ik sta er ook nooit zo bij stil wat er zou kunnen gebeuren en nogmaals .... als je bepaalde stukken van te voren wat eng vindt, loop ze dan op een feestdag.

Groet, Hermine

ellie1967

Berichtdoor ellie1967 » Di Mei 01, 2012 10:01 pm

ik loop van Zuid naar Noord
heb alleen gelopen van maastricht tot roermond
ook daar loop je hele stukken door het bos en soms zelfs echt alleen
maar ik heb me nergens onveilig gevoeld
als je daar over gaat nadenken moet je misschien toch maar niet alleen gaan lopen

Seven

Alleen op pad

Berichtdoor Seven » Di Mei 01, 2012 11:41 pm

Hey Kaatje

Ik heb nog even onze foto's bekeken van de 1e en 2e etappes omdat het al een tijdje geleden is dat wij dit gelopen hebben. Je gaat niet door bossen maar wel op wegen waar maar her en der een huis staat. Persoonlijk zou ik dit wel alleen durven lopen.
Heel veel succes.

Groet

Terug naar “Wandelervaringen”