pieter (!), yolanda en kids begonnen!

Een leuke of minder leuke ervaring gehad die u wilt delen. Plaats uw bericht in dit forum.
piyoroyo

pieter (!), yolanda en kids begonnen!

Berichtdoor piyoroyo » Di Nov 03, 2009 12:03 am

Als je Pieter heet, MOET je eens in je leven het Pieterpad gelopen hebben.
Nu zijn we er aan begonnen, herfstvakantie zuid.
Begonnen in Pieterburen en zijn nu geeindigd in Gasteren, onder Zuidlaren.
We liepen ongeveer 10 km per dag. Onze kinderen van 7 en 9 (!) lopen ook vrolijk mee en genieten. Voor hen heb ik de etappes uitgeschreven in korte punten zodat zij als een soort speurtocht voorop kunnen lopen. Geweldig.
Mooi om te zien hoe het landschap al veranderd.
Routes zijn prima aangegeven.
piyoroyo
Laatst gewijzigd door piyoroyo op Di Apr 26, 2011 11:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.

piyoroyo

en weer verder

Berichtdoor piyoroyo » Zo Okt 24, 2010 11:10 pm

En weer is het herfstvakantie, dus we hoefden niet lang na te denken wat we nu gingen doen. Verder met het Pieterpad. Afgelopen zomer hebben we ook een weekje gedaan, mooi met de bloeiende hei in Drenthe. Toen traject Gasteren tot de Kibbelkoele ten noorden van Sleen.
En nu dus weer verder. Het mooiste stuk van Drenthe hebben we wel gehad. nu weidse landschappen en langere wegen. In twee dagen alweer een stukje opgeschoten. Kinderen vinden het ook nog steeds leuk met de kinderversie, door mij uitgeschreven route.
Leuk was de kantine bij de Holsloterbrug op de camping waar je zelf een bakje koffie kon pakken.

piyoroyo

extra motivatie voor kids

Berichtdoor piyoroyo » Zo Okt 24, 2010 11:12 pm

Naast de kindvriendelijke route die ik steeds uitschrijf, nog een extra stimulans:
een kaart van Nederland uitgeprint met de provincies en daarin het Pieterpad getekend. Als we een provincie af hebben, mogen ze hem inkleuren en hebben ze een extra verrassing verdiend.

groep uit brabant

Berichtdoor groep uit brabant » Di Feb 08, 2011 1:15 pm

Wat leuk om te lezen dat jullie met kinderen het pieterpad lopen. Wij zijn
zo'n 6 jaar geleden ook gestart met het lopen van het pieterpad met onze kinderen (toen 7-10-13 jaar). Wij liepen altijd met een aantal gezinnen. Dat was voor onze kinderen de stimulans om het pieterpad uit te lopen. Gezellig met leeftijdsgenootjes kletsen, de natuur beleven, samen picknicken en na afloop altijd samen eten! De weekenden in b.v. de NIVON-huizen waren de hoogtepunten...Wij zijn nu zo'n twee jaar klaar. Ben nu bezig om alles in een digitaal album vast te leggen. wat is dat genieten om al die foto's wer eens langs te zien komen.

En wat doen we nu? de kids krijgen we niet meer mee aan de wandel, maar met de ouders lopen we nu het grenslandpad....ook de moeite waard!

piyoroyo

weer een stapje verder

Berichtdoor piyoroyo » Di Apr 26, 2011 11:15 am

Zo, een weekendje in Overijssel moeten we combineren met een dagje wandelen. 2 april 2011, een geweldig prachtige dag, dus het kan niet beter.
Vandaag trajectje Stegeren-Ommen gedaan, prachtig. Vanuit station Ommen met de regiotaxi weer netjes teruggebracht naar de auto in onbewoond Stegeren.

lo en no en ik

Re: weer een stapje verder

Berichtdoor lo en no en ik » Di Mei 31, 2011 8:55 pm

Hallo beste lopers, leuk om te horen dat jullie met de kinderen het pieterpad lopen. Ik doe hetzelfde, we zijn al in 2005 (!) begonnen in Pieterburen, steeds in de vakanties. Nu 6 jaar later hebben de kinderen er nog steeds plezier in. Ze zijn inmiddels 15 en 16 jaar. Nog ongeveer 100 km en dan zijn we an het eind. We hopen er dit jaar aan te komen. We zij n niet snel maar dat geeft helemaal niets. Wie weet halen jullie on snog in!
Veel plezier!

piyoroyo

Berichtdoor piyoroyo » Di Mei 31, 2011 9:34 pm

Leuk een reactie van jullie.
We hebben de meivakantie ook weer gebruikt om een stuk verder te komen. Prachtig warm weer, zomervakantie!
En dan over één van de mooiste stukken tot nu toe in Salland met de Archemerberg en Holterbeg. Zweten....
We eindigden in Laren, dus bijna boekje 1 uit!
Waar zijn jullie inmiddels?

lo en no en ik

pieterpad

Berichtdoor lo en no en ik » Wo Jun 01, 2011 11:10 am

Jullie gaan wel lekker snel. Wij zitten in Venlo en lopen naar Swalmen. Misschien nog een dagje langer naar Montfort. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe we moeten lopen (de route is nogal gewijzigd) en of we nog kunnnen overnachten (dat regelen we altijd op de dag ervoor). Je zult ook gemerkt hebben dat het een heel gepuzzel is om vervoer en overnachtingen te regelen. Daar kan ik nog heel wat ervaringen over kwijt, wel altijd positief.
We hebben er weer heel veel zin in.
Tip: als je het eerste boekje uit hebt, moet je het even vieren! Is toch een mijlpaal. Wij hebben een dagje in de sauna van Palestra gelegen en zijn de dag erna weer begonnen met de eerste etappe van het 2de boekje. Er is altijd wel wat te doen in de buurt.
Suces met de volgende etappe!

pieterpadbankje

voor de kids

Berichtdoor pieterpadbankje » Do Jun 02, 2011 12:27 am

Ter informatie :het pieterpadbankje( gelegen aan etappe 21 Swolgen Venlo ) organiseert voor de kids een poffertjesweekend op 9 en 10 juli
Natuurlijk zijn ook de volwasenen met wie zij lopen welkom
Pieterpadbankje Lottum Hoek Zandterweg/Papeling.
Rust, informatie- en seviceplaats voor
-Pieterpad- wandelaars, -fietsers en passanten.
oplaadpunt en rijwielhulpkist beschikbaar

Terug naar “Wandelervaringen”