Moeizaam begin wandeling Coevorden - Hardenberg

Opmerkingen, reacties, vragen en tips over de markering van het Pieterpad

Moderator: Maarten

Elliel

Moeizaam begin wandeling Coevorden - Hardenberg

Berichtdoor Elliel » Ma Jul 31, 2017 12:44 pm

Op 30 juli Vanuit Coevorden onderweg naar Hardenberg. Vanuit het station was geen postkantoor te zien, maar met het boekje lukte het wel. Na richting 'Poort van Drenthe' gelopen te hebben ging het na de tweede heuvelrug mis... Het pad 'rechts langs de heuvelrug' was voor mij niet duidelijk en nergens was een markering te vinden. Een wandelend echtpaar uit het dorp hielp me op weg, ze zagen op dat punt regelmatig dwalende Pieterpad wandelaars. Houdt rechts aan, een smal pad in met links een heuvel... Ga niet rechtdoor of linksaf...
Door de poort van de zwerfkeien... Verderop: 'in een bocht van een onverwrharde weg, deze rechtdoor gaand vervolgen'. was voor mij zo misleidend dat ik de onverharde weg volgde, dit is NIET de bedoeling. Deze onverharde weg moet genegeerd worden, gewoon rechtdoor lopen. Ik kwam op een boerderij terecht en werd de verkeerde kant opgestuurd.... Toen het ook nog begon te storten van de regene was ik het bij het station van Gramsbergen helemaal zat, heb de trein naar huis genomen. Volgende keer beter!

Karen

Re: Moeizaam begin wandeling Coevorden - Hardenberg

Berichtdoor Karen » Ma Nov 06, 2017 9:12 pm

Wij hadden ook een heel moeizaam begin van deze etappe. Wij gebruiken het boekje niet constant, zo lang er markeringen zijn te vinden volgen we die. Dat heeft altijd goed gewerkt en zo hou je het tempo er lekker in.

In Coevorden moet je ergens links richting de "Poort van Drenthe". Die hadden we gemist maar even later staat een Pieterpad markering op een lantaarnpaal. En dat ging bijna 3 kilometer zo door. Pas na 3 km was er geen markering meer en zagen we in het boekje dat we verkeerd waren gelopen. Ik denk dat deze route voorheen anders liep en dat de oude markering niet is weggehaald.

Toen we terugliepen zagen we inderdaad een markering op de paal met het bordje 'Poort van Drenthe". Die was zo bevestigd dat deze niet heel erg leesbaar is als je rechts van de weg liep. Bovendien was het geen pijl maar gewoon een sticker. Voor hetzelfde geld loop je dan rechtdoor en zie je heel snel weer een markering op de lantaarnpaal waardoor je denkt dat je goed zit.

Ik vond het nogal een afknapper. Toen we in Gramsbergen aankwamen hadden we al 16 kilometer gelopen. Met een vette regen/hagelbui onderweg. Ook wij zijn toen daar maar op de trein gestapt. Hardenberg halen voor het donker werd zou niet meer lukken.

Het zou fijn zijn als de onjuiste markeringen kan worden weggehaald.

Terug naar “Markering”