route Hardenber- Ommen

Opmerkingen, reacties, vragen en tips over de markering van het Pieterpad

Moderator: Maarten

Rivana

route Hardenber- Ommen

Berichtdoor Rivana » Zo Sep 10, 2006 10:26 pm

Wij hebben afgelopen zaterdag, 9 september 2006, de bovenstaande route gelopen. Dat ging niet zonder slag of stoot.
In Hardenberg staat in het boekje vermeld op blz.91, 1e deel: "...Weidebuurt. Dan 1e straat rechts nemen, de Frits de Zwerverlaan." Dit is echter de 3e straat rechts.
Op blz. 97, 3edeel: ...achter een boerderij waar het nog verder naar rechts buigt. "Dan op een kruising ( weer) rechts gaan, waarna het pad eindelijk naar links buigt.' Ook hier is verwarring, beschrijving klopt niet helemaal met route en tekentjes ontbreken.
Daarna, op blz 99, vanaf: het kruisen van de spoorlijn, klopt de beschrijving niet en/of er ontbreken veel tekentjes. Er was geen brede zandweg, maar een geasfalteerd pad. Dit opgelopen. Geen slagboom. De houten bank rechts, nog gevondenEn vandaar ging het totaal mis. We hebben een paar keer het pad op en neer gelopen, maar we hebben geen tekentjes meer gezien. Uiteindelijk zijn we gigantisch verdwaald in het bos. Totdat we ons oriënteerden op de ondergaande zon om toch het bos uit te komen, en ineens tegenover een tekentje stonden. Dit gevolgd tot aan de grote weg. We kwamen uiteindelijk van een heel andere kant Ommen binnen. Nét voordat het echt donker werd.
Graag de tekentjes controleren op genoemde route. Zeker voor de komende wandelaars die deze route moeten lopen in korter daglicht.

wallisman

Berichtdoor wallisman » Di Sep 12, 2006 11:36 pm

ik heb dit traject 12 maanden geleden gelopen en heb geen problemen van welke aard ondervonden. Ik liep met een boekje uit 1995 en de aanvullingen/wijzigingen van deze website.

Jan

Hillie

Berichtdoor Hillie » Di Okt 03, 2006 3:04 am

Wij hebben dit traject 26 september zonder problemen gelopen.
Duidelijke markering en geen problemen in het boekje

Jan Lafeber

Berichtdoor Jan Lafeber » Di Okt 03, 2006 9:26 pm

Dit gedeelte in deels in juli en deels in september 2006 gelopen. Weliswaar niet helemaal tot Ommen, omdat ik gekozen heb voor de alternatieve route door de boswachterij Ommen. Dus het laatste probleem kan ik niet beoordelen, maar op de voorgaande punten heb ik geen problemen ondervonden.

petercom

Re: route Hardenber- Ommen

Berichtdoor petercom » Vr Mei 19, 2017 9:09 pm

Ik heb deel 1 van 2008.
Kaart 34, bladzijde 131, de 8e a 9e regel: spoorlijn kruisen en rechtsaf een brede zandweg op.
De zandweg is geworden een mooi fietspad van betonplaten, en een slagboom heb ik ook niet gezien.
Later in het bos was het mij ook niet duidelijk, maar hield de spoorlijn rechts van mij in de gaten, daar moest ik weer heen.
Heb dit pad gelopen op woensdag 17 mei 2017.

sanwolff

Re: route Hardenber- Ommen

Berichtdoor sanwolff » Ma Jun 05, 2017 11:25 am

Gisteren route Hardenberg Ommen gelopen en als je het spoor bent gekruisd moet je niet het fietspad op met de betonnen platen maar iets verder van het spoor rechts de zandweg op. Dan klopt het gewoon. Als je op het kaartje kijkt zie je ook dat het niet direct rechts moet zijn. Net even 50 m doorlopen dus.

Terug naar “Markering”