Ommen-Hellendoorn > kaart 2 onduidelijke aanwijzingen

Opmerkingen, vragen, reacties en tips over de route van het Pieterpad

Moderator: Maarten

Steven

Ommen-Hellendoorn > kaart 2 onduidelijke aanwijzingen

Berichtdoor Steven » Vr Mar 05, 2010 9:44 pm

Met de laatste (8e) druk in de hand altijd de weg kunnen vinden. Tot aan de 2e kaart van het traject Ommen - Hellendoorn. De eerste fout "Vanaf P-22049 rechts" had ik al gewijzigd in links. Het ging bij mij verkeerd op de Archemerberg. Tekst: "Op de top staat een grote vierkante steen. Aan de voet gekomen op splitsing rechts houden." Aan de voet van de steen dus rechtsaf gegaan. Fout! Bedoeld is de voet van de Archemerberg. Eerst afdalen dus.
Volgend dwaalpunt: "Bij een enorme zwerfkei linksaf. Op schuine kruising rechtdoor, daarna rechts aanhouden tot voor houten hek." Bij de schuine kruising is niet helder wat rechtdoor is. Ik heb het rechterpad genomen. Fout.

Na het verdwalen werd het helemaal rampzalig. In het verleden is de route aangepast. De oude merktekens zijn ook nog zichtbaar. Uiteindelijk liep ik weer richting de Archemerberg. Dom, zult u zeggen. Ik was echter niet de enige dwalende Pieterpadder. Heb er 2,5 uur over gedaan!!!!

Tip: volg op dit stuk vooral de (verse) merktekens. Het is soms even spoorzoeken, maar met alleen de aanwijzingen uit het boekje raak je snel het spoor bijster. De aanwijzingen bij de andere 3 kaarten zijn gelukkig wel weer helemaal OK.

Ommen - Hellendoorn is een fraai stuk. Reken buiten het hoogseizoen niet op de horeca. Alles bleek gesloten. Ook het openbaar vervoer tussen Ommen en Hellendoorn is een drama. Reken op ruim anderhalf uur!

Stef

Lachebekje

Berichtdoor Lachebekje » Vr Apr 29, 2011 8:40 pm

Ik heb dit stuk woensdag gelopen, ik had via een collega al gehoord dat er wat onduidelijkheden in de route waren.
Wij hebben gemerkt dat er in de nieuwe bewijzering 1 pijltje de verkeerde kant op wees.
Volgens mij was dat op het punt dat je vanuit Ommen op een bepaald moment een weg over moest steken. Mijn oude boekje, volgens mij de 7e druk gaf het goed aan, het pijltje fout.
Ik heb een regiotaxi genomen voor de terugreis, het kost wel een paar euro'tjes( 20 voor 2 pers.) maar dan ben je wel in een kwartiertje bij je auto.
Horeca was op de woensdag ook geen probleem, er waren 3 horecagelegenheden geopend, waarvan 1 camping.

Bernie

Berichtdoor Bernie » Di Dec 13, 2011 10:35 pm

Op 9 december 2011 dit stuk gelopen. Na de Archemerberg en in het genoemde bos inderdaad een moeilijke beschrijving.

Af en toe moet je het boekje vergeten en de markeringen volgen. die zijn duidelijk genoeg.
Als je na 200 - 300 m geen nieuwe markering bent tegengekomen moet je ernstig gaan twijfelen of je nog wel op de route bent en teruggaan.

We hebben 1 auto en hebben de twee etappes tussen Ommen en Holten met de fiets overbrugd.
Als je eerst nog 5 kwartier met de auto moet voor de start van de etappe kom je in Hellendoorn, in december, wel in het (bijna) donker aan.

Een bonus was de maansverduistering van 10 december, prachtig boven de hei bij de Noestelerberg, op de terugweg van Holten.

Hennyz

Berichtdoor Hennyz » Za Okt 06, 2012 2:57 pm

Eigenlijk kan het niet misgaan hier. Als je op dit punt de weg overgestoken bent, en boven aan de Steil Oever staat, dan wijst het Pieterpad-routepijltje naar links. Dus door het linker klaphekje. Het pad gaat met een trapje naar beneden en helemaal onderaan ga je naar rechts, langs het water.
Ga je bovenaan door het rechter klaphek, dan kom je uiteindelijk ook op dit pad uit, maar loopt de route meer boven langs. (Route Noord-Zuid)

bergwvd56

Re: Ommen-Hellendoorn > kaart 2 onduidelijke aanwijzingen

Berichtdoor bergwvd56 » Za Sep 05, 2015 12:38 pm

De route vanaf Ommen naar Hellendoorn is nog steeds niet overal duidelijk.
Wij gebruikten de 8e druk.
Aan het einde van kaart 35 (bij de Steile Oever) is het lastig dat een andere wandelroute het Pieterpad kruist en dezelfde rood-wit markering heeft. Je moet dus goed opletten welke route je daar loopt.
Van de Archemerberg naar de Lemelerberg en ook kort na Lemele ontbreken soms de aanduidingen langs de route. Andersom komt ook voor: dan is tekst in het boekje niet even duidelijk (de kaart vaak wel), maar nieuwe metalen paaltjes wijzen je dan beter de weg dan het boekje.

hvwagenberg

Re: Ommen-Hellendoorn > kaart 2 onduidelijke aanwijzingen

Berichtdoor hvwagenberg » Za Sep 03, 2016 5:49 pm

Ook wij hadden moeite met het stukje van kaart 36. Volgens ons ontbraken er enkele aanwijzigingen in de buurt van de Archemerberg en de Dikke Kei ging het niet helemaal goed. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar we liepen wel een stuk verkeerd :cry:

Terug naar “Route”